System rezerwacji mieszkań - prezentacja
1/18
Prezentacja oparta jest na stronie inwestycji Osiedle Pogodne.
Adres strony rezerwacyjnej Osiedla Pogodne: wroblowice.smdom.pl
Informacja o inwestycji znajduje się na stronie głównej, która zasadniczo podzielona jest na trzy sekcje:
- opis inwestycji
- opis lokalizacji
- dane kontaktowe
Informacja o inwestycji
2/18
Podstawowe informacje dotyczące inwestycji przedstawione są w formie listy. Taka forma zwiększa czytelność informacji.
Poniżej pojawia się - w przypadku systemu mieszkań lokatorskich - lista najważniejszych cech tego systemu mieszkaniowego. Kliknięcie w hasło powoduje rozwinięcie tekstu wyjaśniającego.
Rozszerzenie lub modyfikacja tej sekcji strony głównej jest możliwa i przewidziana.
Lokalizacja
3/18
W tym miejscu znajdują się podstawowe informacje dotyczące lokalizacji inwestycji. W opisie zawarte są również dane związane z komunikacją, infrastrukturą oraz innym informacjami ważnymi dla rezerwującego mieszkanie.
Poniżej opisu widoczna jest aktywna mapa Google z zaznaczonym terenem inwestycji.
Lokalizacja
4/18
Poniżej mapy pokazującej teren inwestycji pojawia się mapa/rzut inwestycji z wyszczególnionymi budynkami.
Jest to element interaktywny, tzn. kliknięcie na umieszczony na niej symbol budynku przenosi użytkownika do listy mieszkań wybranego budynku.
Nie jest to - oczywiście - jedyny sposób na dotarcie do listy mieszkań. To jeden ze sposobów. Na stronie głównej znajduje się m.in. orzycisk ZAREZERWUJ MIESZKANIE ONLINE.
Dane kontaktowe
5/18
W przykładowej inwestycji została przyjęta taka właśnie formuła podania danych kontaktowych. Sprawdziła się w praktyce. Z przyczyn praktycznych pominięto formularz kontaktowy, jednak zamieszczenie go jest możliwe, jak również inna forma podania danych kontaktowych.
Wszystkie numery telefonów w wersji mobilnej są aktywne. Oznacza to, że kliknięcie w numer pozwala na automatyczne połączenie się z nim.
Nawigacja serwisu
6/18
Układ serwisu, menu i nawigacja są z założenia proste. Dotarcie do karty mieszkania wymaga maksymalnie dwóch kliknięć.
O INWESTYCJI
Prowadzi do opisu inwestycji znajdującej się na stronie głównej.
LOKALIZACJA
Prowadzi do opisu lokalizacji inwestycji znajdującej się na stronie głównej.
TABELA LOKALI
Podstrona zasadnicza dla funkcjonowania serwisu. Lista wszystkich oferowanych mieszkań z widocznym statusem i możliwością przejścia do karty mieszkania.
FINANSOWANIE
Formularz zgłoszeniowy.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Podstrona z dwoma zasadniczymi zakładkami:
- najczęściej zadawane pytania
- osiedle, budynek, miejsca postojowe.
Zakres informacji może być zmodyfikowany lub rozszerzony.
DOKUMENTY
Dokumenty związane z inwestycją.
GALERIA
Pozycja ta nie jest konieczna dla funkcjonowania serwisu.
KONTAKT
Prowadzi do danych kontaktowych znajdujących się na stronie głównej lub odpowiedniego miejsca, w przypadku zmiany formuły podawania danych kontaktowych.
Tabela lokali
7/18
W pierwszej części pojawia się opis inwestycji.
Następnie klikalna mapa/rzut inwestycji o której mowa była wcześniej i która pojawia się także na stronie głównej.
Poniżej zaś narzędzie do wyszukiwania mieszkania wg:
- budynku
- kondygnacji
- ilości pokoi
- metrażu
- wysokości raty
- wysokości wkładu własnego.
Tabela lokali
8/18
Druga część tej podstrony to lista mieszkań.
Przy każdym mieszkaniu wyświetlane są następujące informacje:
- nazwa mieszkania (nr budynku, klatka i nr mieszkania),
- stan mieszkania czyli wolne, zarezerwowane lub sprzedane,
- kondygnację,
- ilość pokoi,
- metraż mieszkania,
- wysokość raty,
- wysokość wkładu własnego.
Kliknięcie w nazwę lub przycisk stanu przenosi do karty mieszkania, gdzie znajduje rzut/plan mieszkania oraz można dokonać rezerwacji.
Karta mieszkania
9/18
Tu wyświetlane są wszystkie dane dotyczącego mieszkania oraz obraz jego karty/rzutu. Po kliknięciu w widoczny obrazek zostanie wyświetlona jego duża wersja. Ponadto poniżej znajduje się przycisk umożliwiający pobranie/wyświetlenie rzutu w formie pdf.
Poniżej znajdują się dwa przyciski:
- Zarezerwuj online
- Masz pytania?
Po kliknięciu w wybrany przycisk rozwija się odpowiedni formularz do wypełnienia.
Masz pytania?
10/18
Jest to formularz kontaktowy. Temat czyli nazwa mieszkania, jest generowany automatycznie i wysyłający wiadomość tego zmienić nie może. To ma być wiadomość dotycząca tylko tego konkretnego mieszkania.
Umieszczone tu zostały również ułatwienia dla osób, które wolą skontaktować telefonicznie.
Zarezerwuj online
11/18
Formularz pozwala na zarezerwowanie wybranego mieszkania. Jeśli status tego mieszkania to zarezerowane - formularz nie zostanie wyświetlony.
We wstępie znajduje się opis czynności, które trzeba wykonać w procesie rezerwacji.
W dalszej części znajdują się pola formularza: dane osobowe, dane kontaktowe oraz określenie czy potrzebna jest pomoc w finansowaniu.
Po wysłaniu zgłoszenia rezerwacyjnego status tego mieszkania automatycznie zmieni się na zarezerwowane.
Wszystkie dane zostają wysłane do bazy danych, na której opiera się panel administracyjny systemu rezerwacyjnego.
Potwierdzenie rezerwacji
12/18
Po wysłaniu zgłoszenia użytkownik otrzymuje potwierdzenie w serwisie (obraz 1.).
Najważniejsze informacje znajdują się w potwierdzeniu wysłanym na podany w formularzu adres email. W wiadomości (obraz 2.) znajdują się ważne informacje dotyczące procesu rezerwacji oraz dane, które zostały podane przez rezerwującego.
Najistotniejsze dla procesu rezerwacyjnego są jednak zamieszczone w wiadomości linki (obraz 3.). Pozwolą one na pobranie (format pdf) rzutu wybranego mieszkania oraz plan zagospodarowania inwestycji. Dla dokończenia rezerwacji najistotniejszy jest link do kwestionariusz rezerwacji. Kliknięcie w odnośnik otworzy stronę, gdzie znajduje się formularz kwestionariusza potwierdzającego rezerwację.
Kwestionariusz rezerwacji
13/18
Po wysłaniu zgłoszenia użytkownik otrzymuje potwierdzenie w serwisie (obraz 1.).
Formularz kwestionariusza rezerwacji ma automatycznie wypełnione pola dotyczące danych wybranego mieszkania, imię i nazwisko, email oraz telefon. Tych pól (oprócz telefonu) nie można edytować. Do wypełnienia pozostają dane adresowe oraz dotyczące dowodu tożsamości.
Wypełniający musi określi czy jest lub nie oby watelem RP. Jeśli tak, pojawiają się pola do wypełnienia: PESEL oraz numer dowodu osobistego. W przypadku obcokrajowcóW pojawia się pole, w którym należy wpisać numer paszportu.
Po wypełnieniu wszystkich pól i wysłaniu formularza, zostaje wygenerowany dokument w formacie pdf.
Potwierdzenie wygenerowania kwestionariusza
14/18
Potwierdzenie wygenerowania kwestionariusza rezerwacji pojawia się na stronie - obraz 1.
Drugie potwierdzenie zostaje wysłane pod wskazany adres email (obraz 2.). To potwierdzenie ma zasadnicze znaczenie, ponieważ w wiadomości zamieszczony jest link do wygenerowanego wypełnionego kwestionariusza rezerwacji w formacie pdf.
Wygenerowany kwestionariusz - PDF
15/18
Kwestionariusz jest odpowiednio wypełniony. Wygenerowany zostaje plik w formacie pdf, który można pobrać, wydrukować, podpisać.
Potwierdzenie wszystkich wcześniej opisywanych działań rejestracjnych otrzymuje w formie wiadomości email administrator serwisu.
Najistotniejsze jest jednak, to że wszystki działania zapisywane są w bazie, na której opiera się cały system rezerwacyjny oraz panel administracyjny, o czym w dalszej części.
Działanie systemu rezerwacyjnego
16/18
Działanie systemu kontrolowane jest na podstawie informacji zamieszczanych w bazie danych, w której znajdują się wszystkie dane oraz status mieszkania.
Dzięki panelowi administracyjnemu można kontrolować procesy i edytować dane. Panel służy do kontrolowania bieżącego stanu rezerwacji, statusów różnych opcji procesu rezerwacji.
Po dokonaniu rezerwacji wszystko już dzieje się poza stroną internetową i jest po stronie rezerwującego oraz obsługi klienta, która może korzystać z panelu administracyjnego i z danych zawartych w bazie.
W przypadku rezygnacji z rezerwacji, korzystając z panelu administracyjnego, obsługa klienta może zmienić stan mieszkania, by oferta była ponownie aktywna.
Dane rezerwacyjne
17/18
Sygnatury i nazwy mieszkania znajduje się w bazie na stałe. Wraz z rezerwacją przy danym mieszkaniu pojawiają się dane osobowe i kontaktowe, data dokonania rezerwacji oraz pola ze statusami. Można też określić osobę obsługującą dane mieszkanie, która ma możliwość tworzenia uwag/notatek ułatwiających obsługę klienta.
Kolumna nr 1
Gdy zostanie wygenerowany kwestionariusz rezerwacyjny, w polu pojawia się data wygenerowania, która jednocześnie jest linkiem do kwestionariusza w formacie pdf.
Kolumna nr 2
W tym miejscu widoczny jest status mieszkania czyli w-wolny lub r-zarezerwowane. Status określa wyświetlanie oferty w serwisie. Zmiana z r na w spowoduje, że mieszkania będzie można zarezerwować ponownie.
Wyszukiwanie danych
18/18
Panel administracyjny wspomaga zarządzanie rezerwacjami oraz obsługą klienta. Można kontrolować statusy różnych czynności związanych z procesem rezerwacji i sprzedaży. Obsługa klienta ma możliwość wprowadzanie swoich notatek/uwag.
Dla ułatwienia pracy dostępna jest wyszukiwarka posiadająca wiele opcji wyszukiwania.